3. 11. 2016

Hudba v hospodách

Okej, určitě to znáte. Seberete pár kámošů, že si jako každej den půjdete pokecat (čti vylejt se) do hospody. Narazíte na fajnový podnik, pivko za mimopražský ceny, barmanka má všechny zuby – prostě paráda. Jenže, jen co odložíte svůj nuzný šat a nasajete plné plíce hospodskýho smradu, zjistím, že absolutně nejsem schopen navázat na konverzaci o smyslu existence vesmíru z předchozího večera. A sice proto, že mi Taylor Swift trhá uši svými nářky na posledního přítele.

Proč do psí díry ve většině hospod ta hudba tak řve? Nepředpokládám, že hospodští vědí o mém horším sluchu a chtějí mi usnadnit poslech. Ty vole, jsme snad na technoparty? Upřímně, neznám nikoho, kdo by chodil do hospody primárně poslouchat hudbu.

Hospoda pak neplní svoji hlavní funkci, a sice funkci reprodukční. Chudák já totiž neumím sbalit holku jinak než na svoje blbý kecy. Přeřvat mě hudbou je to je jako mi ho rovnou uříznout. Nefunguju.

Vzhledem k tomu, že zpravidla nejsem jediný, který to pokládá za překážku v komunikaci, ostatní osazenstvo podniku zvyšuje hlasitost své mluvy úměrně hlasitosti hudby, tudíž vzniká tak neskutečnej randál, že ve výsledku nerozumíte ani hudbě, ani tomu, co kdo říká.

Jenže! Zkusili jste někdy poprosit obsluhu, aby vám hudbu ztišila? Nejen, že to nejspíš neudělá, ale ještě se tváří, jestli jste vůbec normální, že chcete hudbu víc potichu!

Jako třeba když jsme točili v jednom nejmenovaném libereckém pajzlu s fialovými stěnami. Tenkrát jsem chtěl po paní barmance, aby vypla tu příšernou diskotéku, pač na mikrofon neslyšíme ani hovno. Chudačce ve středních letech z toho málem vypadaly zuby a zkroutily falešné nehty, jak byla překvapená.

Cože chcete? Jako proč ztlumit hudbu? A co na to řeknou lidi?!

Ani taktní naznačení, že jim to vadit určo nebude, protože se nebudou muset o slovo přetahovat s Helenkou Vondráčkovou, nepadlo na úrodnou půdu. Vůbec to nechápala. Ukecal jsem ji na to, že fakt stačí vypnout jen na půl hodinky a do filmu jí dáme reklamu. Načež jsem byl donucen se zeptat těch dvou lidí, co tam byli, jestli jim vypnutá hudba fakt nebude vadit. Pochopitelně měli v piči.

A takhle to vypadá na spoustě míst v naší drahé zemičce. Nevím, proč jsou tím hospody posedlé. Třeba se bojí, aby nenastalo trapné ticho mezi konverzujícími. To ale trapná hudba jen těžko napraví. Situace může být trapná, i když se mluví. Taktéž ticho nemusí být vždycky trapné.

Nebo je v tom nějaký psychologický trik, abychom se místo bohabojného tlachání věnovali spíše chlastání? A zarobili větší útratu hostinským? Myslím, že to nás Čechy dělá tím, čím jsme.

Žádné komentáře:

Okomentovat