15. 10. 2012

Resident Evil: Odveta

Tak je tu další recenze na film, opět do časopisu. Tentokrát je více kritická než obvykle.

Resident Evil: Odveta

Akční horor, Německo/Kanada (2012)

Do série akčních hororů podle počítačových her Resident Evil nám letos přibyl další kousek s pořadovým číslem pět. Dopředu musím říci, že jsem od nového dílu nečekal nic převratného, ani inovativního. Co jsem očekával, byla porce akčních scén, kupa hladových zombíků a dostatek krve. Tato očekávání byla splněna, mám z toho ovšem smíšené pocity.

Děj filmu se odehrává opět okolo Alice, která se po poněkud zmatené úvodní scéně probouzí v podmořském testovacím centru Umbrella Corporation na Sibiři, které řídí naše stará známá Červená královna, počítač, který usoudil, že nejlepším způsobem jak trávit volný čas, je vyhlazení lidstva. Po probuzení a nějakém tom mučení se zhroutí systém, Alice dostane oblečení a může utéct. Připojí se k ní Ada Wong a společně s ní se vydají v ústrety záchrannému týmu, který poslal bývalý šéf Umbrelly Wesker, který z nějakého důvodu potřebuje Alice, místo aby si zatancoval na jejím hrobě.

Od této chvíle film více než kdy jindy připomíná počítačovou hru. Hlavní postavy jsou stále v pohybu, likvidují zombíky či naklonované vojáky Umbrelly. Děj sice rozdělený na dvě části, ale přesto je uboze strohý. Vyjma závěrečné scény neuvidíme, že by postavám dělalo výraznější problémy vyřešit nastalou situaci. Často pokulhává logika příběhu, velmi špatně jsou vykreslené vztahy mezi postavami, vyjma Alice a Becky, holčičky, která si myslí, že je její dcera a Alice k ní přilne překvapivě rychle.

Technicky je film zpracován velmi dobře, zaujaly třeba grafické průlety celým areálem, exploze či podivné zombie-bestie s hlavou vypadající jako mozek, která zaútočí na záchranný tým. Na škodu ovšem je nadměrné používání zpomalených záběrů, které se neúspěšně snaží dodat filmu jakousi epičnost.

Největší bolestí filmu je ale velmi chabý scénář. Zmiňovaný strohý děj srážejí více než chabé hlášky, máte pocit, že devadesát procent dialogů jste slyšeli už v jiném béčkovém filmu. Vedle toho se zde vyskytuje řada logických nesmyslů, např. střílející zombie-vojáci. Jak to, že umějí střílet, když jindy nejsou schopni ani přelézt plot? Nedostatek nápadů si autoři zřejmě kompenzují zkrácením stopáže filmu na nějakých osmdesát minut, za což buďme jen vděčni, protože jinak by film začal mimo jiné ztrácet i spád.

Na druhou stranu určitě potěší všechny fanoušky, protože se tam opravdu vyskytují kupy mrtvých zombíků, spousta krve a další nechuťárny, na které jsme zvyklí, podpořené opravdu dobrou hudbou. Ovšem Paul Anderson si s tím mohl dát o dost více práce.


Trailer:

Žádné komentáře:

Okomentovat