4. 9. 2011

Poslední kritika z loňského školního roku, ani nebude nejspíš publikována v časopise, jelikož je to už neaktuální.
Tentokrát se článek týká jednoho očekávaného a patřičně zkomercializovaného blockbusteru.

Piráti z Karibiku: Na vlnách podivna

dobrodružné fantasy USA (2011)

Po čtyřech letech se mezi nás opět vrací v plné síle Johnny Depp alias kapitán Jack Sparrow, tentokráte se záměrem objevit Pramen mládí. Aby to neměl jednoduché, vloží se do toho postrach pirátů Černovous (Ian McShane), španělská flotila, mořské panny, starý známý kapitán Barbossa a Jackova bývalá – Angelica (Penelope Cruz). A ještě ke všemu se nám piráti přestěhovali z Karibiku někam k Anglii.

Film opět nepostrádá akci prokládanou Jackovými vtípky a vizuálními efekty. Od 3D verze ale nic nečekejte, téměř nepoznáte rozdíl. Děj ubíhá rychle, přespříliš se nenudíte. Zcela bezpodmínečně vás tento film zbaví iluzí o mořských pannách – zapomeňte na Ariel, tyto vás snědí na posezení. Přesto si myslím, že právě tato scéna je ve filmu asi nejlepší.

Bohužel je vidět, že tvůrci začínají recyklovat nápady a chování postav, třeba chování Jacka Sparrowa je hodně nadsazené. Ve filmu, stejně jako v předchozím díle, hraje skoro každý na dvě strany, přestáváte mít přehled, kdo je vlastně s kým a nakonec zjistíte, že vlastně každý hraje sám za sebe. Někdy se vyskytují i nejasnosti v ději, třeba proč Philip (jakýsi mladý pobožný) přežil podříznuté hrdlo? Nepostřehl jsem.

Dočkáte se taktéž oblíbené pirátské hudby, která se od prvních dílů prakticky nezměnila, což je docela škoda. Johnny Depp hraje opět velmi dobře, zvlášť mě zaujalo, že v originálním znění mluví pořád jako opilý a občas i tak chodí. Ovšem výkony ostatních herců nejsou nijak oslnivé. Přesto si nevšimnete, že druhé půli natáčení byla Penelope Cruz těhotná a zblízka ji museli točit jen od pasu nahoru.
Bohužel tento film svojí kvalitou stále nestačí na první díl, i když je o něco lepší než ten předchozí. Stále se ale veze na hromadě peněz od Disneyho společnosti, hvězdných hercích a neskutečné propagaci. Uvidíme, co nám přinesou další dva ohlášené pirátské snímky. Na film si ale zajděte, přece jenom – jsou to Piráti z Karibiku.

Trailer: